Monday, August 15, 2011

Berbaloi x ???

Salam,

Korang perasan x?? Setiap kali bulan puasa kan..Pihak hotel mesti dok belumba2 promote buffet ramadhan..murah,,menarik..n Macam2 jenis makanan ada kt hotel tu..sebut je ape korang nak..Cina..Jepun,Makanan Timur, Jawa Barat..sume ade la..
Asal Ade duit..sume jadi kan..pilih je hotel mane yg korang nak try..Tapi kan..kite sebagai umat Islam..Pilih lah hotel yg ada Sediakan masakan halal dan dh disahkan oleh Jakim..
Nasihat Cucu..kalo korang nak berbuka kat hotel..pilih hotel mana dulu..then,semak ngan JAKIM..ade x senarai hotel tu yg menyatakan hotel tu HALAL??!
Kalo ade..pegi la..kalo xde..cari tempat lain la kowt..


Berbaloi ke berbuka puasa di hotel????

Cucu xtau nak nk komen ape..memang la makanan kt hotel tu macam2 n berbaloi kalo nak merasa..tapi tym bulan puasa ni..perut kite x larat kot nk balon sume tu..Cucu minum air dua gelas pun dh tersandar kekenyangan..apa lg kalo nk melantak 3-4 pinggan..Sory la jawabnye..

Bile berbuka puasa ngan kawan ke keluarga..Sume makanan nak di angkut..nafsu kot...tengok ni..sedap..tgk tu..sedap..kesudahan ambik sume2 tu..sampai penuh satu meja..betol x??
Biar puas hati dh amik sume makanan yg kite nak try..makan ke x makan makanan yg diambik tue...blakang kire..Sebab nye..dalam kepala korang mesti pike camni..

"ahh,aku dh bayar..suke ati la aku nak hangkot banyak mane..ko pedulik apa hal?"

Tapi kalo sume yg korang ambik tu leyh habis..Alhamdulillah..memang berbaloi korang g makan kat hotel n bayar memahal..Tapi korang kena pikir gak..hotel tu ade sediakan tempat untuk korang solat ke x?? kalo x..rugi je puasa..tp solat diabaikan..ish..ish..is

So,berbaloi ke x?
Korang jawab la sendiri k..Tapi kalo bukak puase kt hotel..ade org 
sponsor..memang bebaloi2 la..HAHAHA.. tapi kalo kluar duit sendiri..EMMMMMMMMM~ 

Tepuk dada..tanya la poket tu..eyh,jangan tanye la..kang kalo dia jawab..x ke haruk..hihiCucu rase..kalo yg berkemampuan tu..xpe la..sukati la kan..hari2 nk tukar hotel untuk berbuka..itu hak korang..

 TAPI

Kalo duit tu sekadar cukup2 sampai hujung bulan..xpun tengah bulan dh merana nak makan..lupe kan jela..xyah lah nk ikowt org..ikowt trend skarang..pegi bukak puase kt hotel k..


Cucu rase..bg sesape yg macam cucu ni..yg xberapa nak kuat makan..lebih baik korang makan kt umah je lah..Jimat kowt! xmembazir..buang sana..buang sini..

RENUNG-RENUNGKAN =)



2 comments:

  1. ukur lah baju di badan sendiri .
    habis cerita !
    hihii :D

    ReplyDelete